چرا رژیم های حاوی پروتئین باعث یبوست می شوند؟

 

 

  • چرا رژیم های حاوی پروتئین باعث یبوست می شوند؟

    شکی نیست حذف کربوهیدرات ها و مصرف پروتئین ها به کاهش وزن کمک می کند. Toirey Armul می گوید: “پروتئین برای کاهش وزن بسیار خوب است. از آنجایی که پروتئین آهسته تر از کربوهیدرات ها هضم می شود، باعث احساس پری و رضایت بعد از وعده های غذایی می شود.

    به گزارش آشام به نقل از prevention ؛ خبر خوب این است که در صورتی که در اثر رژیم غذایی غنی از پروتئین دچار یبوست شدید نیازی به ناراحتی نیست.

    مشکل مدفوع

    اگر احساس می کنید نمی توانید مدفوع کنید باید رژیم غذایی خود را عوض کنید. ارمر می گوید: ” پروتئین باعث یبوست نمی شود بلکه کمبود فیبر است که باعث یبوست می شود.” “مردم با داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، فیبر کمتری مصرف می کنند، زیرا آنها بیشتر بر خوردن پروتئین های حیوانی تمرکز می کنند که فیبر ندارند.”

    فیبر، که بیشتر در میوه ها، سبزیجات و غلات یافت می شود، باعث افزایش حجم مدفوع می شود و آب و مواد زائد را از دستگاه گوارش شما می گیرد و دفع می کند. همچنین به حرکت مواد غذایی کمک می کند. آرلول می گوید: “با حرکت پیوسته موادغذایی، فیبر به شما احساس خوبی می بخشد، نفخ را کاهش می دهد و هر گونه تحریک کننده احتمالی را در دستگاه گوارش از بین می برد.”

    چگونه این مسئله را حل کنیم؟

    بهترین کار در این شرایط مصرف غذاهایی با فیبر بالا به صورت منظم است. آرمول توصیه می کند پروتئین های گیاهی مانند عدس، نخود، تخم مرغ، لوبیا سیاه و لوبیای قرمز بخورید. او می گوید: “مصرف این مواد غذایی باعث می شود هم پروتئین دریافت کنید و هم از مزایای فیبر استفاده کنید.”

    به گفته وی، اگر شما در حال حاضر مصرف کربوهیدرات را کم کرده اید و به طور کلی از مصرف حبوبات اجتناب می کنید (حبوبات دارای کربوهیدرات بیشتری نسبت به پروتئین حیوانی هستند) بهتر است سبزیجات با کربوهیدرات پایین تر مصرف کنید. گزینه های خوب عبارتند از سبزیجات برگ سبز تیره (اسفناج، کلم و گوجه فرنگی سوئیس)، کدو، خیار، گوجه فرنگی، فلفل سبز و کلم بروکلی. مارچوبه یک انتخاب بسیار ویژه است، زیرا یک فنجان ساقه آن دارای حدود سه گرم پروتئین است.

    دانه ها و آجیل مانند تخم شربتی، دانه های کتان، بادام زمینی، بادام و گردو نیز گزینه های هوشمند دیگری هستند زیرا آنها دوز سنگین فیبر و پروتئین را با کربوهیدرات کمتری ارائه می دهند.

    مقاله مرتبط: سبزیجات حاوی پروتئین بالا

    میوه ها به دفع منظم مواد زائد کمک می کنند زیرا داراری کربوهیدرات بالایی هستند. بنابراین میوه ها را به رژیم غذایی خود بیفزایید. آرمول می گوید: ” نگران قند طبیعی میوه ها نباشید، زیرا آنها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که نشاط بخش است. با این حال، او می گوید یک قانون خوب برای رژیم کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا، انتخاب میوه ها با نسبت بالای پوست به گوشت (مانند زغال اخته) می باشد. این میوه ها فیبر بیشتر و کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند (مانند هندوانه).

    مدفوع منظم

    برای جلوگیری از یبوست، حدود ۲۵ گرم فیبر در روز مصرف کنید (به طور یکنواخت بین هر وعده). در حالت ایده آل، نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات، یک چهارم با پروتئین حیوانی (مرغ، گوشت گاو، ماهی و غیره) و یک چهارم با غلات پروتئین دار یا حبوبات (مانند کوینو، نخود یا عدس) پر کنید. از آنجایی که یک فنجان سبزی برگ دار حدود پنج گرم فیبر دارد، سالاد با اسفناج، فلفل و گوجه فرنگی نیز بسیار مناسب است.

    مایعات بیشتری بخورید. آرلول می گوید: “فیبر آب بدن شما را دفع می کند، بنابراین مصرف آب خود را بیشتر کنید،” آرلول می گوید: ” توصیه می کنم در طول روز با خود بطری آب داشته باشید.” هشت لیوان آب در روز خوب است، اما اگر احساس تشنگی یا یبوست دارید مقدار آن را افزایش دهید. بهترین نشانه ای که مایعات به مقدار کافی می خورید رنگ ادرار است: اگر رنگ ادرار مانند لیموناد کمرنگ باشد، آب به اندازه کافی می نوشید.

    تنظیم و ترجمه: اختصاصی وبسایت آشام